Hoe gaat het met de jeugd in Oldambt?
De gemeente Oldambt werkt met het project Opgroeien in een Kansrijk Oldambt (OKO) aan een gezonde en positieve leefomgeving voor jongeren van 10 tot 18 jaar. Om inzicht te krijgen in hun welzijn, is in 2025 samen met de GGD onderzoek gedaan onder leerlingen van klas 2 en 4 uit het voortgezet onderwijs en het mbo.
De resultaten laten zien welke invloed ouders, vrienden, sport en vrijetijdsbesteding hebben op het welzijn van jongeren. Ook geeft de monitor waardevolle inzichten die helpen om alcohol-, rook- en drugsgebruik terug te dringen.
Benieuwd naar de belangrijkste uitkomsten? Lees de volledige monitor en ontdek hoe het gaat met de jongeren in Oldambt.
Bekijk hier de GGD Monitor 2025



